پيشنهاداتی برای دعا کردن
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

پيشنهاداتی برای دعا کردن


1- هر روز مدتي را به سکوت بگذرانيد . جسمتان را آسوده کنيد، افکارتان را از مشکلات برگيريد و متوجه خدا کنيد و بدين ترتيب ذهن و روحتان را استراحت بدهيد . جواب هر مشکلي در خدا نهفته است. وقتي که ذهنتان را بر خدا متمرکز کنيد، راه حل بطور خودکار به سراغتان مي آيد . آنقدرمنتظرشويد تا جواب را دريابيد، حتي اگر انتظارتان ساعتها طول کشد.

2- با خدا صحبت کنيد، همانطور که با دوستتان حرف می زنيد . دعا، گفتگو با خدا و سخن گفتن با او بعنوان دوستي عزيز و صميمي است. ساده و طبيعي با خداحرف بزنيد . هرچه را در دل داريد به او بگوييد. نگوييدکه خدا همه چيز را ميداند پس چرا آنچه را که ميداند برايش تکرار کنم! وقتي هرچه رادر دل دل داريد به او بگوييد، آماده دريافت پيام خدا خواهيد شد . در دعا فکر نکنيد که بايد از کلمات و عبارات رسمي و ادبي استفاده کنيد . با خدا به زبان خودتان سخن بگوييد . زباني که خدا دوست دارد، زبان دل است، زبان عشق.

3- بسياري از مردم احساس ميکنند چنان پليد و گناهکارند که نميتوانند به خدا نزديک شوند،  اما خدا همچون ما در ماست . اگر کودکي در چاله اي بيفتد و سرا پا آلوده شود، چه خواهدکرد؟ نزد مادرش ميرود و ميگويد: مادر! من کثيف شده ام . مرابشوي وتميز کن!

4- دوباره و دوباره با خدا سخن بگوييد . هر اندازه که ميتوانيد با او حرف بزنيد . وقتي که در اتوبوس هستيد، در ميان هر کاری، وقتي که غذا ميخوريد با او حرف بزنيد . چشمانتان را يک دقيقه ببنديد تا دنيا از نظرتان دور شود، آنگاه کلامي به خدا بگوييد . به درون نگاه کنيد و نفس عميقي از عشق به بيرون بفرستيد . اين کار باعث ميشود که احساس کنيد خدا به شما نزديک است و هرگز تنها نيستيد.

5- وقتي که هنگام دعا چيزي را تقاضا ميکنيد، هرگز فراموش نکنيد ممکن است چيزهايي که ميخواهيد برايتان خوب نباشد . براي دريافت آنها دعا کنيد اما به خدا بگوييد در صورتي خواسته تان را اجابت کند که مطابق با خواست او باشد زيرا خواست او جز خير و خوبي نهايي شما نيست . دعا کنيد: "خدايا! باشد که خواست تو و نه خواست من تحقق پذيرد!"

6- اگر عزيزانتان از شما دورند، نگران آنها نباشيد، بلکه آنها را به آغوش پر مهرخدا بسپاريد. شما نميتوانيد در کنار آنها باشيد، اما خدا ميتواند.

7- هر روز بايد براي کساني که با شما بدرفتاري کرده اند يا آنها را دوست نداريد، دعا کنيد . نفرت، انزجار، بدخلقی و خشم موانع بزرگي در راه استجابت دعا هستند.

"جي.پي.واسواني"



نظرات شما عزیزان:

سهیلا
ساعت12:30---27 اسفند 1390
مفید وعالی بود.

نازنین
ساعت9:59---22 اسفند 1390
فکر کنم این آخوند ژاپنی هاست چون مثل آخوندای ما گفته.
مطلب خیلی عالیه.دستت درد نکنه.


s
ساعت11:53---20 اسفند 1390
kheili ziba bood,mamnoon

ساسان جیگره
ساعت6:48---18 اسفند 1390
واقعا زیباست.من که لذت بردم.
دستت درد نکنه.


محمد
ساعت9:01---17 اسفند 1390
بسیار زیباست.من نمی دونم نویسنده این متن احتمالا مسلمون بوده چون بند بند این متن از روایات ماست.
خسته نباشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دعـــا، داستان،حدیث،آیه،جمله ، ،
:: برچسب‌ها: دعا, جملات زیبا درباره دعا, خدا, مناجات, جي, پي, واسواني,